Dit is deel 2 van het verslag van onze reis naar Zuid-West Amerika , vanwege een datalimiet halverwege het verslag waren we genoodzaakt om een nieuw blog te starten.
De eerste dagen van onze reis zijn te vinden door op deze link te klikken.

donderdag 9 augustus 2012

dag 20 - Los Angeles, fietsen

Vandaag geen wekker, ondanks dat ben ik toch vroeg wakker, maar de rest slaapt gelukkig wel wat langer. Als we rond 9.00 uur bij de kinderen op hun kamer gaan kijken zijn ze alletwee nog in dromenland. Rond 9.30 uur gaan we naar buiten om naar een CV'S in de buurt te lopen om e.e.a. Voor het ontbijt te kopen. Na even zoeken vinden we de winkel maar blijkt het een CVS pharmacy te zijn, we kunnen dus wel wat kopen maar geen vers brood en fruit. We doen het er maar mee. Na het ontbijt besluiten we te gaan fietsen en zo een beetje de omgeving te verkennen.
Om 11 uur gaan we op weg naar een verhuurbedrijf vlak bij het hotel. Fietsen de hele dag huren is niet veel duurder als 2 uur, dus kiezen wij voor die optie. Zo kunnen we zo lang fietsen als we willen zonder de tijd in de gaten te moeten houden. De zon schijnt volop, geen wolkje aan de lucht, dat is echt heerlijk na al die koude dagen! We huren een soort Beach cruisers die heerlijk licht fietsen, we blijven tot 16.00 uur weg. In eerste instantie fietsen we langs de pier van Santa Monica naar Malibu, waar het fietspad eindigt. Onderweg komen heel hoge schommels tegen, daar gaan we natuurlijk wel even op. Het kost ons ongeveer 3 kwartier om naar Malibu te fietsen. Het fietspad slingert over het strand en wordt door veel mensen gebruikt. Langs het pad zien we allerlei mooie huizen met uitzicht over de oceaan staan. Op de terug weg eten we ergens bij een restaurantje op het strand. Na de lunch fietsen we weer verder om bij de Pier van Santa Monica weer af te stappen. Op deze pier staat een volledige kermis, met allerlei kraampjes vol toeristenspul. Daar tussen staan dan ook nog verschillende vissers die hun hengel uitgooien in de oceaan. Grappig om even tussen door te lopen, maar niet echt ons ding. Iris vindt wel de lifeguard sweater die ze nog steeds graag wilde hebben, vooruit dan maar.

Als we uitgekeken zijn, fietsen we naar het andere einde van het fietspad, wat tot de pier van Venice Beach loopt. Onderweg valt er van alles te zien, mensen die muziek maken, een skateboard baan waarbij skaters hun kunsten vertonen, openbare basketbal velden, ruimtes waar een soort squash met de hand ipv een racket gespeeld wordt en Muscle Beach, waar de "bodybuilders / exhibisionisten" hun work-out doen en showen wat ze in huis hebben. Wat een variatie aan mensen hier, heel veel zwervers, veel vreemde figuren, veel Bob Marley -achtige types. De Ocean walk lijkt wel Amsterdam op koninginnedag. Van alles wordt verkocht, huisnijverheid, muziek, handlezeningen of een kusje voor 99 cent. Op straat lijkt het wel een rariteiten kabinet, de kinderen kijken hun ogen uit. Er heerst hier een totaal andere sfeer als in Miami , ook totaal anders dan wij hadden verwacht.
Het fietsen was leuk, we hebben met elkaar ook een prima dag gehad, maar over Venice Beach kunnen we zeggen "been there, done it", en 1 maal was meer dan genoeg.

's avonds gaan we in hetzelfde restaurantje eten als gisteravond, gezellige sfeer, prima eten en ook nog vlak bij het hotel. Er valt weer genoeg te zien en te beluisteren terwijl wij van ons eten genieten. Het koelt hier 's avonds zo af, dat op het terras, rond 20.00 uur als de zon onder is gegaan, dekens uit worden gedeeld. Wel heel grappig als je bedenkt dat er vandaag op het journaal werd vermeld dat de temperaturen op dit moment nieuwe records breken. Wij hebben hier totaal geen last van de hittegolf waar Amerika schijnbaar last van heeft. Eigenlijk hebben wij het sinds we uit Yosemite zijn al koud...

1. Wat een heerlijke dag, volgens mij kijk je je ogen uit en kom je inderdaad vanalles tegen, geen gezicht zo'n kleine zwembroek met die sportgympen eronder;)

2. Dat de temperatuur zo laag is in deze tijd had ik ook niet verwacht,dat word nog wat in Oktober maar een paar extra truien mee.
    We hebben nog 1 dag over in L.A dus een dagje langs het strand fietsen lijkt ons ook heel leuk als het weer het toelaat.

3. Zelfde gedachte als wij, "been there, done that", maar niet voor een tweede keer. Maar goed je hebt in ieder geval gezien wat mensen allemaal doen om op te vallen ;-)
    Have Fun!
    Yvonne

4. Leuk om de omgeving per fiets te verkennen. Het ziet er in ieder geval niet saai uit op straat. Hopelijk kunnen jullie vandaag weer een beetje opwarmen in het zonnetje.

5. Wat een dagje, nog sportief ook ! Wel lekker met z'n allen, altijd fijn. En ik ken CVS alleen maar als Pharmacy ?

6. Ik was voor het laatst in LA in 1996.. was er ook redelijk snel op uitgekeken...